2017 és a blog
A 2017-ről szóló beszámolómat azzal kell kezdenem, hogy maga az év egyszerre volt csodálatos és elviselhetetlen. Miközben talán minden eddiginél nehezebb volt végigélni, rengeteg örömet és boldogságot is hozott. Ilyen az élet.

A blog alapján egyértelműen sikeres évet zártam. Az immár nyolcadik éve létező Könyvesház idén átlépte az 510 000 lekérést. Köszönöm szépen hűséges olvasóimnak, hogy rendszeresen visszajárnak ide olvasni, s köszönöm minden idetévedőnek és idelátogatónak az érdeklődését!

Az év folyamán 132 posztom született. Ezek közül 91-et írtam eredetileg is a blogra, 41 pedig először az ekultura.hu-n jelent meg. A 91 blogra írt bejegyzés közül 21 valamilyen könyvlista, bibliográfia volt, a kerek 70 saját témájú poszt pedig azokkal a (könyv)élményekkel, gondolatokkal foglalkozott, amelyek fontosak voltak számomra.

Napjaim, sikereim és kedvem hullámzása 2017-ben viszonylag kevéssé látszott meg a blogon. Ennek  fő oka az volt, hogy év elején elhatároztam, 2017-ben minden hónapban pontosan 11 bejegyzést fogok posztolni. Bár néhányszor nehezemre esett tartani ezt a fogadalmat, végül mégis minden hónapban sikerült. Ezért az elhallgatások és túltermelések időszaka ezúttal elkerült.

Az általam nagy örömmel idén is elkészített táblázat alapján könnyű összehasonlítani az évet a korábbiakkal. Magam a teljesítményemet kiegyensúlyozottnak érzem. Körülbelül ugyanannyit posztoltam, mint 2016-ban (most 132, akkor 127 bejegyzés született összesen), szintén azonos mennyiségű írásom készült eleve a blogra (most 91, akkor 96). Ezzel tartottam azt a szintet, amelyet az olvasók hat év alatt megszokhattak, hiszen 2012 óta, amikor a blog igazán működni kezdett, máig minden évben száz körüli ilyen, saját témájú posztot tettem közzé.

Az ekulturás cikkeim egy kicsit szaporodtak tavalyhoz képest, de nem teljesíthetetlen mértékben. Szeretnék a későbbiekben is hű maradni az oldalhoz, s köszönöm szépen a sok örömet, amelyet ott kapok. Ám biztos vagyok benne, hogy a 2013-2014-es ajánlóbőség már sosem fog visszatérni, hiszen sokat változtam azóta. Az idei 41 teljesített vállalás alapvetően elégedettséggel tölt el: s máris várakozik a polcomon néhány ajánlandó kötet 2018-ra...

Ha már ajánlások: az ezúttal Előkészületben címre keresztelt, friss megjelenéseket bemutató posztsorozatom idén is sok olvasó kedvence volt: összesen kilenc részében kilencvenkilenc könyvet ajánlottam másoknak.

Szintén sikeres volt a Könyvpárok sorozat, amelyben januártól októberig összesen 21 könyvpárt kapcsoltam össze. A posztok közül a sorozat első öt hónapjában a legeslegelső volt a legnépszerűbb (Könyvpárok 1. - Boleyn Anna és a Romanovok), a második öt hónapban viszont egy számomra fontos témájú nyári írás (Könyvpárok 16. - Török kötetek).

Szintén nekem kedves sorozat volt a négyrészes Reneszánsz remekírók, amelyben klasszikus, ám cseppet sem szokványos műveket mutattam be. Egyáltalán: ebben az évben valamiért időről időre olyan időtálló, a klasszikus műveltséghez tartozó könyvek kerültek elém, amelyeket eddig nem vagy nem eléggé ismertem. Így foglalkoztam a blogon a középkori szépirodalommal, lovagregényekkel, trubadúrdalokkal és vallásos himnuszokkal, ókori novellákkal és antik regényekkel, továbbá szenteltem írást Dante művészetének, a reneszánsz novellisztikájának (kettőt is) és a leghíresebb késő-reneszánsz avagy korabarokk eposzoknak is.

Nem lettem azonban hűtlen krimiszeretetemhez sem: folytattam az Elfelejtett detektívregények posztsorozatot, s többször is írtam Sir Arthur Conan Doyle és Agatha Christie műveiről. Emellett lehetett nálam tudományról, történelemről és művészetről is olvasni, nem is beszélve a kortárs világirodalomról, például amelyet a Typotex Kiadó adott ki.

Most, miközben írok róla, ismét végigfutnak előttem az elmúlt év legjobb olvasós pillanatai: és nagyon élvezem őket! Így nincs is más hátra, mint hogy felsoroljam, melyek voltak a leglátogatottabb bejegyzések az egyes hónapokban.

Január: 2016 kedvenc könyvei
Tekintettel arra, hogy ez a poszt volt az egész elmúlt év leglátogatottabb bejegyzése, idén a 2017-es hasonlóval kezdtem meg a blogolást. Jövőre kiderül, ez is ennyire népszerű lesz-e.

Február: Lovag, hölgy és szerelemkert - Középkori Eötvös Klasszikusok
A bejegyzés egy elköteleződés tanúsága. Megismerkedtem egy mesés szépirodalmi sorozattal, s újra felfedeztem magamnak a lovagregényeket, lovagi eposzokat, egyáltalán, a középkort.

Március: Ekultura.hu - Falk Miksa: Erzsébet királynéról. Visszaemlékezések
Ez volt az egész év legnépszerűbb olyan bejegyzése, amelyet eredetileg az ekultura.hu-ra írtam. Tisztában vagyok vele, hogy a siker a témának (Sisinek) szól, de jó örülni neki.

Április: Az Északi források - Fontes Boreales sorozata
Őszintén meglepett ennek a raktárbejegyzésnek a sikere, de nagyon boldoggá is tett. Az izlandi sagák olvasása, gyűjtése ugyanis szívügyemmé vált, köszönhetően Bernáth Istvánnak.

Május: Ekultura.hu - François Rabelais: A derék Pantagruel hősi cselekedeteinek és mondásainak harmadkönyve
Nehéz volt eldöntenem, melyik könyv tetszett a legjobban a 2017-es évben, de végül, hosszas töprengés után a Harmadkönyvre szavaztam. Eszerint mások is szívesen olvastak róla.

Június: Az Istár hajója ürügyén
Nem csodálkoztam, milyen magas nézettséget ért el ez a bejegyzés. Köszönöm mindenkinek, aki a Delta Vision fórumából meglátogatott, s ezúton is üzenem: TitkosEva nem én vagyok!

Július: Kéretlen észrevételek internetes könyvkereskedőknek
Amikor publikáltam ezt a sok nyafizást, kissé besokallva az internetes könyvvásárlás szépségeitől, nem hittem volna, hogy ennyien kíváncsiak lesznek rá. Köszönöm az olvasást!

Augusztus: Híres-neves eposzok - Itáliából és Portugáliából
Ezt meg őszintén nem reméltem: feltételeztem, hogy azt, hogy régi eposzokról írok lelkesen, a többség múló elmezavarnak tartja majd. Ehelyett fellendült a nyári olvasottságom!

Szeptember: Ki nyer ma? - Agatha Christie egy percben 
Kedvenc hónapom népszerűségi versenyét egy apró, képes szösszenet nyerte. Be kell valljam, ezt a "könyv-versenyfutást" azóta sem értem, de mindennek örülök, ami Christie.

Október: Reneszánsz remekírók 1. - Kalandozás képzelt tájakon
Eposzok után reneszánsz utópiák: a Katherine's Bookstore olvasóinak aztán van türelme! 2017-ben kissé önfejűen blogoltam a számomra fontossá vált témákról, de olvastátok őket!

November: A fantasztikus irodalom klasszikusai sorozat az Attraktor Kiadónál
Erre a listára mindössze két raktárbejegyzés tudott felkerülni: ez a második. Szerintem méltán vált nagyon olvasottá: fontosnak tartom ezt a szériát, és alig várom a folytatást!

December: 3+1 karácsonyi őrületem
Külön örültem, hogy ez a nagyon személyes, mégis egészen általános poszt sikert aratott! Valahogyan benne van az egész karácsonyom: köszönöm, hogy annyian rákattintottak!

Zárásképpen kívánok mindenkinek - így magamnak is - békés, boldog, sikeres új évet, tele sok jó könyvvel és remek élményekkel! 2018-ban is szeretettel várok mindenkit!

A bejegyzés képei Harrison Fishertől (1875-1937) származnak, aki Amerika egyik legsikeresebb illusztrátora volt, s utánozhatatlan finomságú nőalakjaival ma is találkozhatunk képeslapokon és ajándéktárgyakon.

Linkek
Blogról, könyvekről, 2016-ról 
Ilyen volt 2015 - számokban, nevekben, címekben
Ez volt 2014 - a blogon
Számvetés - 2013
Évzáró töprengés három részben (2012)
A századik bejegyzés - Boldog új évet! (2011)
Boldog új évet! (2010)
0 Responses