Újdonságok ajánlója 1.
Tavaly februárig tartott, tavalyelőtt viszont áprilisig, mire összeszedtem az első olyan könyvlistát, amelyen szerepelnek az engem érdeklő friss megjelenések. 2018-ban márciussal indult az új sorozat kötetekről, amelyek épp megjelenőben vannak, vagy épp frissen tűntek fel a boltokban - és szerintem jó olvasmányok lesznek. Ezt a posztot nemsokára három további követi: és hol van még a Könyvfesztivál ideje...

Nora Ikstena: Anyatej
Living Bridges, Vince, megjelent 
Őszintén szólva észre sem vettem, hogy a Vince Kiadó is kortárs világirodalmi sorozatot indított... A - nem tudom, miért - angolul Élő hidaknak keresztelt, kissé talán túlságosan díszkiadásos külsejű széria friss, második darabja egy többszörös díjnyertes lett családtörténet lesz, amely témájához mérten látszólag meglepően rövidnek ígérkezik. Alig várom. Itt írtam róla.

Undinė Radzevičiūtė: Halak és sárkányok
Typotex Világirodalom, Typotex, megjelent
Ha már európai kortárs könyvek, a Typotex Világirodalom sorozata is egy újabb különleges regénnyel jelentkezik, egyenesen Litvániából. A már tavaly beharangozott kötet álomszép borítóval került a boltokba: monumentalitása ellenére üdítően játékos szedéssel, amely jól illik a két világ (Kelet és Nyugat) és a két idő (a történelmi múlt és a jelen) találkozásához, amely a könyv témája. Itt írtam róla.

Jón Kalman Stefánsson: A halaknak nincs lábuk
Typotex Világirodalom, Typotex, megjelent
Szintén a Typotex Világirodalom sorozatának régóta várt másik kötete: az izlandi író kortárs sagáját eredetileg még 2016 novemberében jegyeztem fel beszerzendőként, persze azzal, hogy a megjelenésére még várni kell. Most viszont végre kézbe vehető, a kalandos életű szerzővel pedig a kiadó jóvoltából április 22-én lehet majd találkozni a Könyvfesztiválon. Itt írtam róla.

Rejtő Jenő: Vanek ur Párisban
Szépmíves Könyvek, megjelenés: május 15.
A Tatjána és a Konzílium az őserdőben után újabb csendes, de nagyszerű Rejtő Jenő-szenzáció. Az író utolsónak kiadott regénye, a Vanek úr Párizsban 1986-ban jelent meg, s számos mendemonda övezte: hogy Rejtő eltépte, hogy a kiadott változatot nem is Rejtő írta, hanem a testvére... Most itt egy eredeti gépiratból készült, hiteles változat: tessék figyelni a címét! Itt írtam róla.

Arthur D. Howden Smith: Szürke Hajadon
MesterMűvek, Történelmi alsorozat, Delta Vision, megjelent
A legelbűvölőbb című, legkalandosabb és legeredetibb történelmi fantázia, amit csak olvasni lehet magyarul... A Delta Vision szépreményű MesterMűvek Történelmi sorozata második kötetével még az első (A Fehér Sereg) nagyszerűségét is felül tudja múlni: a különös kard főszereplésével íródott novellaciklus abszolút rajongani való. Itt írtam róla.

Peerley Poore Sheehan: A rézhercegnő és a holtak könnyei
A fantasztikus irodalom klasszikusai, Attraktor, megjelent
A sor folytatódik: Robert E. Howard és Nictzin Dyalhis ismeretlen munkái után újabb kötete jelent meg A fantasztikus irodalom klasszikusai sorozatnak. Perley Poore Sheehan (1875-1943) a Weird Tales folyóirat elismert szerzője és (néma)filmek forgatókönyvírója volt: az Attraktor könyve két elbeszélését és egy kisregényét adja a magyar olvasók kezébe. Itt írtam róla.

Sir Arthur Conan Doyle: A fekete doktor
Sir Arthur Conan Doyle rejtelmes történetei, Attraktor, megjelent
Sherlock Holmes atyjának elképesztő mennyiségű írása jelenik meg manapság magyarul, aminek csak örülni lehet. Doyle kiváló elbeszélő, mindig képes meglepni, szórakoztatni, de elgondolkodtatni is. Az Attraktor könyveiből, amelyek borítójukon barna tónusú, ködfoltos londoni képeket hordoznak, immár három van: mindegyik olvasandó. Itt írtam róla.

Irene Adler: Az ármány kikötője
Sherlock, Lupin és Én sorozat, Manó Könyvek, megjelenés: április 3.
A valódi Doyle-novellák után okvetlenül ajánlani kell egy Holmes-folytatást. Az olasz ifjúsági sorozat számomra még mindig megunhatatlan (nem tudom, a többi esetleges felnőttolvasó bírja-e még ezt az iramot...): úgy látom, hogy a gyerekek is szeretik "sorozatolvasni". A három barát ezúttal egy skóciai kastély rejtelmei után nyomoz. Itt írtam róla.

Sváb József: Sherlock Holmes
magánkiadás, megjelent
Tavaly elmulasztottam ajánlani az immár Korcsmáros Pál-díjat elnyert kiváló magyar képregényes Vörös Pimpernelét. Ezért most feltétlenül  be akartam szerkeszteni már az első ajánlómba új képregényét, amely két Holmes-novella színes és gyönyörű adaptációja: A magányos biciklistáé és A táncoló figuráké. Tökéletes!
Mijamoto Muszasi: Az öt elem könyve
Helikon Zsebkönyvek 61. Helikon, megjelent
Sokáig azt hittem, a Harcosok ösvényén sorozat következő kötete lesz (valamivel egybekötve) ez a kis, japán harcművészeti munka, de végül a Helikon Zsebkönyvek sorozatába került be. Bár már ismerős, mindenképpen érdemes az új változatot is kézbe venni, ezt ugyanis nem Tokaji Zsolt fordította. Itt írtam róla.
0 Responses