Poszt a nőnapra
Könyvesbolti csatangolásom közepette találtam egy elképesztően szépséges matricáskönyvet, amit - amennyiben a gyerekem lennék - azonnal megvennék magamnak... A Scolar Kiadó jegyezte Divatvarázs matricáskönyv című album már két éve megjelent, de mindeddig nem vettem észre - vélhetőleg, mert már alaposan kinőttem a Hercegnők / Lovak / Autók - csillogó matricákkal típusú könyvekből.

Ez a kötet azonban nemcsak egy szórakoztató, matricaragasztós, megoldást megkeresős foglalkoztatókönyv, hanem olyan album, amely tényleg bevezet a divat történetébe. Korról korra, stílusról stílusra mutatja be a legjelentősebb huszadik századi divatirányzatokat, évtizedre lebontva. Az egyes oldalpárok utánozhatatlan hangulatot árasztanak, s még az egyelőre alsóruhában ábrázolt hölgyek fehérneműi is változnak korról korra a dédanyák csipkekombinéitól a dédunokák push-up melltartójáig... (Csak az a kár, hogy ezt aztán eltakarja a ráragasztott ruha képe...)

Persze, ez a vintage-könyv csakis lányoknak való - de kissé korosabb lánynak is. (Főleg, mert ő már az árát is képes megfizetni...)

Sajnos olyan könyvvel viszont még nem találkoztam, amelyik egységes stílusául azt választotta volna, amelyet pin-up-girl ábrázolásnak hívnak. Bár tisztában vagyok azzal, hogy ezek a kitűzhető lányképek mindig igazán pikánsak igyekeztek lenni, ettől függetlenül a negyvenes-ötvenes évek divatját is megőrizték a nézőik számára. Sok nem is kifejezetten erotikus, viszont hangulatos és nagyon huncut...

Nőnap alkalmából gyűjtöttem az internetről néhány olyan képet, amit szívesen nézegetnék albumban is. Festőjük Gil Elvgren (1914-1980), aki ma is a legelismertebb pin-up-girl-művésznek számít. A legutolsó kép pedig arra is rácáfol, hogy ha ezek a nők nem rajzolva, hanem csak fényképezve volnának, sosem tudnának ilyen kívánatosak és bájosak lenni.


Persze tény és való, hogy ezeken a képeken a nők mind a vágy tárgyai, a nézésnek kiszolgáltatott, (némiképp) hamis szerepbe kényszerített babák. Viszont nagyon bájosak. És ez mindenkire így igaz: mi nők egyszerűen bájosak vagyunk!...
2 Responses
  1. Zsuzsa Says:

    2 dolog jutott eszembe:
    1. 33 éve nő vagyok (na, jó, eleinte lány:-))), de bájos sose voltam, és még soha nem is mondták nekem, hogy bájos volnék. Igaz, nem is ez definiálja a nőiséget.
    2. Mától épp akciós ez a könyvecske az alexandra-hu-n, 40% a kedvezmény.


  2. 1. Ez tetszik! (Persze: attól függ, mit értünk bájoson...:)
    2. Köszönöm a hírt: arra nem jártam!!!