Liebster Award körbejár, körbejár... - Új válaszok
2014-ben Tipi Topi, a Tipi Topi olvas blog gazdája meglepett engem egy Liebster Awarddal. Idén én leptem meg őt. Ő pedig visszaajándékozta nekem... Ez a Liebster Award tehát körbejár, körbejár...

Ez a bejegyzés azért született, hogy válaszoljak Tipi Topi új kérdéseire - és hogy megköszönjem neki a vissza-díjat!

1. Miért kezdtél el könyves blogot vezetni? Már korábban is megfordult ilyesmi a fejemben, míg végül valaki meglepett egy kész blogsablonnal. Így muszáj volt tényleg belekezdeni...
2. Melyik évszak a kedvenced és miért? A nyár: végre jó meleg van, keveset esik, könnyű kimozdulni, lehet utazni, gyalogolni, színesen öltözködni, jön a szabadság...
3. Milyen ajándékot szeretsz kapni a könyveken kívül? Könyvutalványt. (Persze, a viccet félretéve: bármit, amit szeretettel adnak.)
4. Hogy lettél könyvmoly (valaki hatással volt rád, sokat olvastak neked gyermekkorban, stb.)? Csak úgy. Amióta megtanultam olvasni, folyton olvasok. Természetesen az olvasós környezet, a szüleim példája erősen hatott rám.
5. Melyik könyv "világában" élnél legszívesebben? Egy Jane Austenében, persze csak mint viszonylag jómódú és boldog ember.
6. Kutya vagy macska? Ha van házi kedvenc, micsoda, ha nincsen, mit szeretnél, vagy tudnál elképzelni? Mindkettő szőrére allergiás vagyok. Egyébként, ha muszáj, kutya.
7. Kedvenc időtöltés az olvasáson kívül? Sorrendben: filmnézés, színház, utazás, múzeumok.
8. Szeretted a kötelező olvasmányokat a suliban? Nem. Mindig az utolsó pillanatra hagytam az elolvasásukat, vagy az újraolvasásukat (ha már korábban, magamtól olvastam őket). De mindig becsületesen elolvastam mindet, mert zavart volna, ha bliccelek.
9. Könyvsorozat vagy egy kötetes regény? Egykötetes. Nem állítom, hogy nem szeretem a sorozatokat: de kezd egy kissé elegem lenni abból, hogy manapság a könyvesboltban felkínálkozó új könyvek feléről kiderül, hogy épp egy-egy sorozat kezdő kötetei.
10. Poirot vagy Sherlock Holmes? A regények vagy a sorozatok? Ha rövid választ kell adni: Poirot. Főleg, mert épp most olvasom újra az összes Poirot-történetet. Jobban belegondolva persze már haboznék, mire is szavazok, hisz két hete olvastam utoljára Sherlock Holmesot, s ezeket az elbeszéléseket is nagyon kedvelem... Ha a két személyről, figuráról van szó, akkor a válasz biztosan Poirot: izgalmasabb, emberibb és kedvesebb Holmesnál. És persze semmilyen feldolgozás sem pótolhatja az eredeti regényeket: inkább a könyveket választanám, mint a filmeket. Ha viszont a filmek frontján kell dönteni Poirot és Holmes közt, akkor egyértelműen a David Suchet főszereplésével készült, huszonöt évnyi széria. Ennek egyetlen jó Holmes-, sőt, egyetlen más Poirot-feldolgozás sem érhet a nyomába.

Linkek
Eddigi díjaim - boldog tulajdonosuk vagyok:
Az első díj (2011)
Liebster Award - A második díjam (2012)
A blog új díja (2013)
Negyedszer is díjat kaptam! (2013)
Egy új díj - Liebster Award harmadszor (2014)
Liebster Award - negyedszer! (2015)
A blogdíjakról és még sok másról írtam itt: Magamban beszélek - Blogról, könyvről, Molyról ABC-ben.
2 Responses
  1. TipiTopi Says:

    Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseimre, nagyon örültem a válaszaidnak. Remélem, hogy sokáig vezeted még a blogodat, és nem ígérem, hogy a jövőben nem fogok neked semmiféle díjat adni. :)