Könyvet kérek karácsonyra....
Az év utolsó ajánló kívánságlistája készítése közben megfogadtam, hogy rövid leszek... Így minden általam reménytelinek ítélt könyvről két mondat született. A sort ezúttal is 10 kötet felsorolása zárja: így elmondható, hogy ebben az évben 130 könyv szerepelt a könyvajánlóimban...

Az Alapítvány barátai
Metropolis Media, megjelent
A kiadó folytatja a remekbe szabott és sokat ígérő Asimov-novellagyűjtemények kiadását - ám ezúttal nem valódi Asimovokkal. A vaskos könyv tizenhét olyan novellát tartalmaz, amely ízig-vérig asimovi, ám nem ő maga, hanem többek közt Robert Silverberg, Robert Sheckley, Mike Resnick, Frederik Pohl, Harry Harrison, Orson Scott Card vagy épp Poul Anderson írta...
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Böszörményi Gyula: A Rudnay-gyilkosságok 
Könyvmolyképző, megjelenés: december 11.
Na végre - lehetne mondani: hiszen egy év várakozás után folytatódik Ambrózy báró és Hangay Mili története. Láthatólag a szerző úgy tekinti, hogy az előző könyvét szépen lezárta (?), mivel ezúttal tíz új nyomozásra kapunk ígéretet: én azért remélem, hogy végre fény derül arra is, ami az előző kötetben még rejtve maradt...
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Robert K. Massie: Miklós és Alexandra
IPC, megjelent
Nagy Katalin és Nagy Péter biográfiája után ismét monumentális orosz életrajz jelenik meg a Pulitzer-díjas amerikai szerző tollából. Az utolsó orosz cár és felesége története biztosan izgalmas sztori, a kérdés már csak az, vajon a kötet is izgalmas lesz vagy inkább vontatott... 
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Beate Hammond: Ferenc Ferdinánd trónörökös és Chotek Zsófia - Egy nagy szerelem története
Gabo, megjelent 
Miután kis híján eltemettem a sorozatot, feltámadt... A tavaly év végén megjelent, professzionális, csak épp jegyzethiányos Ferenc Ferdinánd-életrajz után íme egy szerelmi történet: az utolsó előtti magyar trónörökös románcának és halálának összefoglalása.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Fedinec Csilla: "A Magyar Szent Koronához visszatért Kárpátalja" 1938-1944
Jaffa, megjelent
Ha már lehet olvasni a bécsi döntéseknek köszönhetően visszatért Erdély és Felvidék történelméről, itt volt az ideje, hogy a visszatért Kárpátalja is kapjon egy alapos könyvet. A Jaffa történettudományi sorozata egy kissé túl hangzatos című, ám remélhetőleg a szokásos módon szakszerű, mégis olvasmányos kötettel bővül.
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Ablonczy Balázs: A visszatért Erdély 1940-1944
Jaffa, megjelent 
Miközben a mintaadó, Ablonczy Balázs Erdély-könyve is napvilágot lát második kiadásban. A Trianon-legendák bővített, jobbított, szebbített második kiadását feltétlenül érdemes volt beszerezni: jó lenne tudni, miben változott előnyére ez az új A visszatért Erdély... 
Frissítés: elolvastam, de be kell valljam, nagyon sok különbséget nem találtam az első kiadáshoz képest. Semmiképp sem olyan radikális a bővülés, mint a Trianon-legendák esetén. Ettől függetlenül mindenkinek ajánlom, korábban itt írtam róla.

Ungváry Krisztián: A magyar megszálló csapatok a Szovjetunióban 1941-1944
Osiris, megjelenés: december 10.
Esemény - Elbeszélés - Utóélet - hirdeti az általam nagyon várt kötet másod-alcíme. A téma olyasmi, amiről beszélni kell, de nem felületesen és nem átpolitizálva, hanem úgy, ahogy Ungváry szokott, hitelesen, alaposan és metsző élességgel... 
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Hahner Péter: Államférfiak - Fouché és Talleyrand párhuzamos életrajza
Osiris, megjelenés: december 10. 
A legnagyobb karácsony előtti meglepetés: egy "valódi" történelemkönyv a szerzőtől a már korábban beharangozott, népszerűsítő tévhit-kötet mellett! Mindkét francia államférfi rejtélyes és magyarul szinte teljesen bemutatatlan: alig várom ezt a "párhuzamos életrajzot".
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla

Richard Parkinson: Az egyiptomi hieroglifák zsebkönyve - Hogyan olvassuk és írjuk?
Partvonal, megjelent 
Apró képeskönyv, ami nagyon okosnak és különlegesnek ígérkezik... Ha írni-olvasni nem is fogok talán megtanulni belőle "óegyiptomiul", bizonyára remek kulturális kalandozás lesz!
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

James Bond - A színfalak mögött
Vintage Media, 2015
Egy gondolom, kissé felületes, de annál szemet gyönyörködtetőbb Bond-enciklopédia, vége magyarul! Remélem, legalább olyan izgalmas lesz majd, mint a Bud Spencer és Terence Hill Krónikák... 
Frissítés: elolvastam és itt írtam róla.

Link
Túl korán van még kívánni, de azért... - 11 új könyv
Jön, jön, jön...! - A második könyvkívánság-poszt 
Ezeket is várom - Még egy könyvlista
Megint itt az április, könyvekkel tele 
Későtavaszi könyveim
Májusi vágyak - Megint megjelenésekről 
Kívánságok hálójában
Szép a nyár is - Új megjelenések  
Új, újság, újdonság 
Koraőszi könyvtermés 
Olvasmányok októberre és azutánra   

Legújabb újdonságok a könyvespolcra
0 Responses