Folytatjuk: nyárvégi könyvlista
A nyár vége azért még messze van, ám újdonságlistám összeállításakor szomorúan tapasztaltam, hogy sajnos jó pár itt felsorolt könyv tényleg majd csak addigra lát napvilágot, mire elközeleg az ősz... Néhány azonban szerencsére máris kapható, például úti olvasmánynak a nyaraláshoz. Érdekesség, hogy ezúttal tíz olyan könyvet sikerült felsorolnom, amely valamely sorozat vagy netán trilógia folytatása. Közülük mindössze egy puszta szépirodalom, a többi mind krimi.

Milen Ruszkov: Nyakig a természetben 
Typotex, megjelenés: szeptember
Ebben az évben is sokat várok a Typotex Világirodalom sorozat második félévétől is. A kiadó oldalán hét reménybeli megjelenés is ott sorakozik: mivel a bolgár szerző pikareszkje már magyar borítótervvel is rendelkezik, arra tippelek, talán ezzel kezdődik majd az ősz. Egy cinikus játékossággal megírt történelmi regény Cervantes koráról igazán gondolatébresztően hangzik... Itt írtam róla.


Sir Arthur Conan Doyle: Tanulmány vörösben
Szukits, megjelent
Kisebb kihagyás után kétféle pompás borítóval és egy kiváló kötettel folytatódik a kiadó Sherlock Holmes-szériája. A legelső Holmes-regény, az A Study In Scarlet nemcsak új címmel, de ezúttal végre új fordításban is válik elérhetővé: Szalai Judit magyar változata 1904 óta az első friss fordítása a kötetnek. A(z egyik) fedélkép is igazi arculatváltást jelez (bár én azért örültem a hagyományosabbnak is): alig várom az újabb könyveket. Itt írtam róla.

Georges Simenon: Maigret és az egyes számú zsilip
Ageve, megjelenés: augusztus 16.
Titkok, Szajna-part, gyilkosság. Lehetne ez is a mottója a frissen megjelenő Simenon-regénynek, amelyben ismét egy eddig magyarul kiadatlan Maigret-nyomozásról olvashatunk. Mivel egyszerűen imádom a szófukar, szimbolikus és szomorkás Maigret-sztorikat, ez az elhallgatásokkal teli történet ideális nyári olvasmányomul kívánkozik: ismét káprázatosan találó fedélképpel. Itt írtam róla.

Georges Simenon: Maigret csapdát állít
Agave, megjelenés: augusztus
Mindenkit kicsit váratlanul ért, hogy a Rowan Atkinson főszereplésével elkészült, részben nálunk forgatott Maigret-filmet július 23-án már le is adta az RTL Klub. Az 1955-ös regény természetesen már a gyűjteményem része (még a Park kiadásában), most mégis újra kíváncsi lettem rá, nem is kicsit a kitűnően eltalált (a filmre is utaló, a sorozatba is illő) borító hangulata okán. Kiváló megjelenés! Itt írtam róla.

Arnaldur Indriðason: Gyalázat
Animus, megjelenés: augusztus 10.
Arnaldur Indriðason izlandi író tulajdonképpen a(z egyik) kedvenc skandináv krimiszerzőm. Sajnos az utóbbi időben nem jelent meg tőle magyarul friss regény, csak újrakiadások, bár persze én azoknak is örültem. Ebben a gyilkossági ügyben úgy tűnik,az író pihenteti egy kicsit korábban megfáradt felügyelőjét, s nagyobb szerep jut majd Elínborgnak, Erlendur rokonszenves munkatársnőjének. Itt írtam róla.

Jordi Llobregat: Vesalius titka
Agave, megjelenés: szeptember 8.
Végre egy történelmi krimi az Agave-kínálatában. Igaz, sajnos nem Tudor-kori, hanem 19. századi, s nem is angolszász, hanem spanyol. De sebaj, a lényeg, hogy talán mégis van jövője a műfajnak a kiadónál. Egy tanár, egy újságíró és egy orvostanhallgató indul egy titokzatos kézirat és egy szörnyű sorozatgyilkosság nyomába, a helyszín pedig 1888 Barcelonája. Itt írtam róla.

Philip Kerr: Sápadt gonosztevő - Berlin Noir 2.
Jaffa, megjelent
Kőkemény, sötét, fanyar humorú történelmi detektívregény volt már a trilógia első része, a Halálos március is. Most pedig itt a második regény, amely két évvel később, a már minden addiginál nácibbá vált, 1938-as Berlinben játszódik. Bernhard Günther ezúttal Heydrich parancsára kezd el nyomozni egy sorozatgyilkosság ügyében, ám ismét felmerül, fontosabb-e az igazság, mint az élete. Itt írtam róla.

Böszörményi Gyula: Ármány és kézfogó
Könyvmolyképző, megjelenés: november
Azok után, hogy a Beretva és tőr olyan nagy sikert aratott, nem csoda, hogy a kiadó máris bejelentette a nagy trilógia zárókötetének novemberi megjelenését. Igaz, addig még elég sokat kell aludni, hiszen a szerző még írja a regényt... Számomra azonban az az abszolút öröm, hogy a Molynak hála, kiderült, lesznek még a Beretva és tőrhöz hasonló, izgalmas kisregények is. Itt írtam róla.

Bonnie MacBird: Vérében a művészet
Harlequin, megjelenés: augusztus 2.

Egy Sherlock Holmes-kalandregény, egy olyan folytatás-továbbszövés, amiben nincsenek természetfeletti lények, steampunk-elemek, modernizálás, ifjú vagy haldokló Sherlock Holmes... Mármint, remélem, ilyen lesz az amerikai írónő Holmes-története, amely 1888 Párizsába viszi el Watsont és a nagy detektívet, hogy egy szobor és több gyermekgyilkosság ügyében nyomozzanak. Itt írtam róla.

Guy Adams: Isten lehelete
Szukits, megjelenés: augusztus 10. 

Nos, én azért én hűséges maradok az összes Doyle-továbbszövéshez, még akkor is, ha vannak benne természetfeletti lények, steampunk-elemek, modernizálás, ifjú vagy haldokló Sherlock Holmes... Ebben a regényben, amely a Lidércnyomás könyvcsaládjának másik tagja, Holmes az okkultizmussal és a megismerhetetlennel kacérkodik egy misztikus folytatásban. Itt írtam róla.


Linkek
Könyvek, amelyekre érdemes várni 1.
Könyvek, amelyekre érdemes várni 2.
Szorgosan gyűjtögetett megjelenések
0 Responses