Újdonságok ajánlója 2.
Az Újdonságok ajánlója áprilisi második részében történelmi regények és science fiction kötetek szerepelnek. Nemsokára következik a harmadik újdonságposzt is, ismét tíz kötettel!

Edith Kneifl: Haláltánc harangszóra
Monarchia krimik, Gustav von Karoly sorozat 2., Magistra, megjelent
A tavaly létrejött Magistra Kiadó fáradhatatlanul teljesíti vállalását: jobbnál jobb történelmi detektívregényeket fordít magyarra nálunk eddig ismeretlen szerzőktől. Az egyik Edith Kneifl osztrák írónő bécsi krimisorozatának új kötete, amelyben a magyar felmenőkkel büszkélkedő Gustav von Karoly a Stephansdom építőmesterének látszólagos öngyilkossága ügyében kezd nyomozni 1899 szilveszterén. Itt írtam róla.

Frank Tallis: Gyilkos illúziók
Monarchia krimik, Max Liebermann sorozat 1., Magistra, megjelent
A kiadó Monarchia krimik főcím alatt több szerző történelmi detektívregényeit is ígérte. Edith Kneifl után most a második író sorozata is elindul, s - őszintén szólva - talán még érdekesebbnek ígérkezik. Az angol klinikai pszichológus és író Frank Tallis krimiszériájának ugyanis egy bécsi pszichiáter, az ifjú Max Liebermann a hőse, aki - ellentétben saját kora fafejű orvosaival és detektívjeivel - Freud tanítványaként abban hisz, hogy az igazi titkokat a lélek árulja el. Itt írtam róla.

Pauline Peters: A rubinvörös kamra
Mont Blanc válogatás, Victoria Bredon sorozat 1., Maxim, megjelent
Először azt hittem erről a könyvről, hogy egy romantikus sorozat része, pedig kár lenne kihagyni. Valójában ugyanis pompás történelmi kriminek ígérkezik, amely 1907-ben, Londonban játszódik, s benne a szép és független, a szüfrazsettekkel is szimpatizáló ifjú hölgy, Victoria Bredon nyomoz néhány botrányos gyilkosság ügyében. Itt írtam róla.

Steven Saylor: Caesar trónja
Gordianus sorozat, Agave, megjelenés: április 16.
Tizenkét regény, két kötet novella: eddig jutott az elmúlt huszonnyolc évben a Gordianus nyomozó főszereplésével íródott Roma Sub Rosa sorozat, az amerikai Steven Saylor ókori detektívregényeinek szériája. Nehéz elhinni, de minden 1991-ben kezdődött (magyarul 2003-ban), s azóta is tíz év eltelt már, hogy a jelen kötet közvetlen előzménye, a Caesar diadala megjelent. De most mehetünk vissza i. e. 46-ba - a történet folyatódik. Itt írtam róla.

Kondor Vilmos: A korona ügynöke
Libri, megjelent
Azt hittem, ennek a regénynek a címében is benne lesz a másikmásodik szó... Ez a könyv ugyanis időrendileg egy trilógia kezdőkötete, más szempontból viszont ezzel zárul A másik szárnysegéd és A koronaőr második tévedése című regények megkezdte sorozat, a Szent Korona és a Wertheimerek különös módon egybekapcsolódó históriája. Főszereplőnk ismét Miklós, de a vezetékneve még Gyra, az időpont 1876, a korona pedig ismét védelemre szorul... Itt írtam róla.

Terri Fleming: Észérvek és érzelmek
IPC, megjelenés: április 10.
Újabb Jane Austen-folytatás! Az IPC - úgy látszik - végre szerencsésen belefáradt Rebecca Ann Collins végtelenített Pemberley-sorozatának forgalmazásába és új utakra indult. Terri Fleming első és mindmáig egyetlen regénye, amely angolul a találó Perception címre hallgat, tavaly nyáron jelent meg, s szép sikereket aratott. Talán nem véletlenül: az új szemléletű regényben a különc Mary Bennet történetét ismerhetjük meg. Itt írtam róla.

Christian Jacq: Imhotep - Az öröklét építésze
Szenzár, megjelenés: április 23.
Hat év - leszámítva az Ozirisz-trilógia első kötetének már a Szenzárhoz kötődő tavalyi újra kiadását -, ennyi ideje nem jelent meg magyarul semmi az ókori Egyiptommal foglalkozó történelmi regények nagymesterétől, a francia Christian Jacqtól. Akkor, 2012-ben még az Európa Kiadónál voltak a Jacq-könyvek jogai, most viszont a Szenzár folytatja a sort egy viszonylag új, 2010-es művel. Remélem, kevéssé misztikus, inkább izgalmas lesz. Itt írtam róla.

Jim Butcher: Átokvihar
A Dresden-akták 1., Delta Vision, megjelent
Egy könyv, amivel cseppet sem megyek biztosra. Azt mondják, ez a sorozat már korábban is jó volt: akkor más kiadónál, más fordításban látott napvilágot ez az első rész (Pusztító vihar volt a címe). Engem azonban csak most talált meg és nagyon izgalmasnak tűnik: egy fantasy-noir Chicagóval, mágusokkal, kettős gyilkossággal és rejtélyes lényekkel. Izgatottan várom, hogy olvashassam. Itt írtam róla.

Philip K. Dick: Elektronikus álmok
Agave, megjelent
Valószínűleg nem kellene bevallanom, de még nem láttam a televíziós sorozatot, amelyhez a könyvben szereplő novellák adták az ötletet. Imádom viszont Dicket, különös tekintettel az ötvenes években írt, paranoiás mesternovelláira, s az olyan remekekre, amilyen a Különvélemény, az Emlékmás, Az imposztor, a Sorsügynökség (Helyreigazító Csoport) vagy A második változat. Így aztán alig vártam, hogy ezt a tíz elbeszélést is elolvashassam. Itt írtam róla.

Mur Lafferty: Hat ébredés
Agave, megjelent
Néha olyasmit is kell várnom, amivel nem mehetek biztosra, ami - talán - nem lesz majd nagybetűs Olvasmány. Mur Laffertyről nem tudtam semmit (elsőre még az sem derült ki számomra, hogy hölgy), negyedik kötetére (az elsőre, amely magyarul is megjelenik) véletlenül figyeltem fel. De a fülszöveg, amely egyszerre sejtet Dick A halál útvesztője című könyvéhez hasonló paradoxonos rejtélyregényt, s hullákkal megszórt űrthrillert, egyszerűen felvétette a listára a könyvet. Meglátom. Itt írtam róla.

Link
Újdonságok ajánlója 1.
0 Responses